 |
www.redutanowepodolany.fora.pl Forum dla mieszkańców osiedla Reduta Nowe Podolany w Poznaniu
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eRJotSzy
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 12A
|
Wysłany: Śro 13:25, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
W swym piśmie odniosę się do współczynnika redukcyjnego... Skoro w mieszkaniach Ekonbudu są kaloryfery o zerowym zużyciu to oni, nie potrafią użytkować grzejników i powinni mieć współczynnik korekcyjny, a my redukcyjny odpowiednio niższy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 13:59, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Reklamację złożę jak wrócę do Poznania. Wiele się nie zgadza w rozliczeniu, począwszy od wskazań na podzielnikach c.o., koszty ogrzewania, koszty rozliczenia, współczynniki redukcyjne i ...
Nadpłatę za wodę mam wysoką, a niedopłatę za c.o. też tak samo wysoką. Ciekawe!!! Kaloryfery skręcone na minimum.
Marian ma rację, że na os. Złote Ogrody (Mateckiego) traktują ludzi uczciwie, moi krewni, którzy tam mieszkają za 70 metrowe mieszkanie płacą miesięcznie - zaliczkę na c.o. 139 zł i przez te kilka lat zawsze mają nadpłatę.
ADM i Ekonbud pracują w jednym budynku, krzywdy sobie nie zrobią.
Czy ktoś sprawdził - widział faktury za rozliczenie c.o. "pustych mieszkań" Ekonbudu, bo pani Matuszewska, czy księgowa mogą różnie informować, byle zbyć rozmówcę. Mamy prawo do wglądu dokumentów.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Gość
|
Wysłany: Śro 17:30, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Podzielniki Techem z naszych mieszkań: Podzielnik radiowy data III
Radiowy podzielnik kosztów ogrzewania data III przesyła dane zużycia za pomocą fal
radiowych, odczyt wykonywany jest zdalnie, bez wchodzenia do mieszkania.
Opis produktu
Nowoczesne urządzenie dwuczujnikowe, dostępne w wersji kompaktowej bądź ze zdalnym
czujnikiem temperatury grzejnika do rejestracji zużycia ciepła. Dzięki stałej samokontroli
komunikaty o zakłóceniach mogą być automatycznie wyświetlane na wyświetlaczu, jak
i przesyłane w formie telegramu radiowego do przenośnego urządzenia serwisowego firmy
Techem. W przypadku oddziaływania termicznego na czujnik temperatury pomieszczenia,
np. przez nadmierne nagromadzenie się ciepła lub manipulację, podzielnik przestawia się
automatycznie na pracę w trybie jednoczujnikowym.
Dzięki dynamicznemu rozpoznaniu eksploatacji ogrzewania program uniemożliwia
rejestrację zużycia ciepła latem. Na koniec - dowolnie wcześniej ustalonego dnia roku
– urządzenie zapisuje wartość odczytu na ten dzień i rejestruje zużycie od zera. Radiowy
podzielnik kosztów ogrzewania data III współpracuje z pierwszym w Polsce inteligentnym
systemem rejestracji zużycia ciepła z funkcją oszczędzania energii adapterm.
Właściwości:
• indywidualnie programowalny i dostosowany do wielu grzejników
• zdalny odczyt radiowy wskazań podzielnika, bez konieczności wchodzenia
do mieszkania – sfera prywatności lokatora jest zachowana
• duża dokładność rejestracji zużycia ciepła - podzielnik rejestruje precyzyjnie
temperaturę grzejnika i pomieszczenia
• możliwość ciągłego porównywania zużycia ciepła i kontroli wskazań na wyświetlaczu
• wysoka jakość danych dzięki automatycznemu przejęciu danych
do systemu rozliczeniowego
• wysokie bezpieczeństwo prawne przy rozliczeniu kosztów zużycia
• posiada elektroniczne zabezpieczenie przed próbą manipulacji i demontażu
• współdziałając z systemem adapterm ma wpływ na obniżenie kosztów
ogrzewania aż o 10%
• zasilanie bateryjne przez 10 lat + rezerwa
Z podanych informacji wynika że: "Na koniec - dowolnie wcześniej ustalonego dnia roku -
urządzenie zapisuje wartość odczytu na ten dzień i rejestruje zużycie od zera." Dlaczego urządzenia zamontowane na naszych grzejnikach nie pokazują tej wartości?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Gość
|
Wysłany: Śro 17:36, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Oraz kolejna zagadka:
- Skoro urządzenia umożliwiają zdalny odczyt, to co Pan "Henio" odczytywał z naszych grzejników i jakie wartości wpisał?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Gość
|
Wysłany: Śro 18:27, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich zainteresowanych!
Z racji otrzymania w dniu dzisiejszym do wglądu wykazu rozliczenia doznałem szoku z którego nadal próbuje się otrząsnąć.
Mieszkanie kupiłem w lipcu zeszłego roku. Okres prac remontowych przedłużał się z wielu przyczyn i od marca 2015 roku na dobre zamieszkałem we własnym "M". Przez cały okres prac remontowych do kwietnia (dnia odczytów) dwa grzejniki z 24 metrowego pokoju były zdjęte i leżały na balkonie o czym poinformowana była Pani Matuszewska. Jak się okazało nawet przy niskich temperaturach, ba nawet podczas mrozu, liczniki wg. najnowszego rozliczenia nabijały jednostki... Jak dla mnie sytuacja paradoksalna... Dodam, że w zamian tradycyjnych grzejników zostały zakupione dwa pionowe grzejniki, na których nie ma możliwości zainstalowania podzielnika. Rozliczanie miało odbywać się formą ryczałtową gdzie szacowanie jednostek miało się odbywać wg. REGULAMINU (sorry jakiego regulaminu Pani Matuszewska? - do dnia dzisiejszego nie otrzymałem żadnej informacji jak będzie to wyglądało pomimo wysyłania e-maila).
Dodatkowo pomimo otrzymania niedopłaty "jedynie" 19 zł zastanawiam mnie jak to możliwe że:
- Łazienka - stan (na 30.04.2015) - 526 jednostek; na dzień dzisiejszy (okres letni 22.07.2015) - 326 jednostek??? (p.s. Dodam, że w łazience została zdjęta blokada na głowicy i praktycznie do marca grzejnik był wyłączony (od czasu do czasu lekko rozkręcany)a i tak swoje nabijał);
- Pokój - stan (na 30.04.2015) - 400 jednostek; na dzień dzisiejszy (okres letni 22.07.2015) - 216 jednostek???
Wygląda na to, że pomimo okres letniego, gdzie grzanie jest wyłączone nasze "grzejniki" pracują na rzecz ADM i Techemu? Czy jednak źle zostały odczytane wyniki kwietniowe?
Nie omieszkam prosić wyjaśnień od ADM.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smok
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 12A
|
Wysłany: Śro 18:47, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Też mam dużą niedopłatę, o problemie dowiedziałam się wczoraj wieczorem przeglądając forum i po sprawdzeniu rozliczenia złożyłam najpierw reklamację przez email, na co dostałam odpowiedź, że moja reklamacja została przesłania firmie Techem. Napisałam o dwóch błędach:
1. wartości na moich podzielnikach nie są takie same jak "odczytane" przez Techem,
2. nie uwzględniono wartości z protokołu zdawczo-odbiorczego.
Na rozliczeniu mam okres rozliczeniowy 2014-04-01 - 2015-04-30 i krótszy okres użytkowania lokalu.
Sama idea resetowania liczników jest wg mnie całkowicie bez sensu, ale rozumiem to jako archiwizację - obecną wartość zmieniamy z liczby X na 0, a poprzedni rok rozliczeniowy z jakieś wcześniejszej wartości na X.
U mnie wygląda to tak, jakby resetu jeszcze nie było. Pamiętam też dokładnie, że w zeszłym roku razem z kierownikiem budowy spisywaliśmy wartości i wtedy też były te "----".
Dlatego wydaje mi się, że wcale nie zresetowano nam liczników. Przynajmniej u mnie miałoby to jakiś sens, że aktualna wartość zużycia to wartość, która powinna się znaleźć w rozliczeniu, a Wartość zużycia w ubiegłym roku rozliczeniowym (czyli 2014-04-01 - 2015-04-30) nie jest jeszcze określona - stąd "----", bo nie "zarchiwizowano" (jeszcze?) bieżącej wartości.
Przecież gdyby aktualna wartość miała być po 30.04, to powinna wskazywać zero, bo nikt w maju nie grzał, a tak nie jest.
No i może wartości w protokole zdawczo-odbiorczym nie są jakieś wysokie, ale po co były spisywane, skoro nikt ich nie uwzględnia w rozliczeniu?
Jeśli odpowiedź nie wyjaśni wziętych z kosmosu wartości, to złożę jeszcze oficjalną reklamację w biurze ADM. Z tego, co się dowiadywałam, najważniejsze jest, by złożyć reklamację oraz nie wpłacić kwoty, bo wpłacenie jej może być jednoznaczne z akceptacją roszczeń.
Z tego, co piszecie, pani Matuszewska chyba nie próbuje wysłuchać logicznych argumentów i wyjaśnić, skąd się wzięły liczby, jeśli to się będzie utrzymywać, to myślę o rozmowie z kimś innym w ADM. Ktoś wie, kim były pozostałe obecne na zebraniu wspólnoty osoby z ADM?
Jeśli to nie pomoże, pewnie powinniśmy się zgłosić do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Poznaniu z prośbą o pomoc. Wreszcie moglibyśmy się zastanowić, czy warto wspólnie poprosić o ocenę rzeczoznawcę. Orientujecie się, jaki byłby koszt?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 19:19, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Pani Matuszewska jest tylko pracownikiem i nie może się "wychylać", nawet jeśli my mamy rację. Pisać należy do kierownika, prezesa ADM-u,> Ktoś tą firmą zarząda przecież. I oczywiście nie płacić.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lukrecja
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:48, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Burkowski - tak chyba się nazywa szef adm.
Ja mam w środku lata ponad 1200 jednostek na podzielniku (tak piszę, gdyby ktoś był w szoku, że ma 500)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartekw
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 12 D
|
Wysłany: Śro 19:49, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Mija kolejny dzień i nadal nie ma odpowiedzi na mojego maila...
[quote][Z tego, co piszecie, pani Matuszewska chyba nie próbuje wysłuchać logicznych argumentów i wyjaśnić, skąd się wzięły liczby, jeśli to się będzie utrzymywać, to myślę o rozmowie z kimś innym w ADM. Ktoś wie, kim były pozostałe obecne na zebraniu wspólnoty osoby z ADM?
Jeśli to nie pomoże, pewnie powinniśmy się zgłosić do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Poznaniu z prośbą o pomoc. Wreszcie moglibyśmy się zastanowić, czy warto wspólnie poprosić o ocenę rzeczoznawcę. Orientujecie się, jaki byłby koszt? /quote]
Jestem tego samego zdania, powinniśmy porozmawiać z jej szefem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lukrecja
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:49, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
...a z Matuszewską nie ma co o tym gadać, bo pojęcia nie ma o sprawie.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartekw
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 12 D
|
Wysłany: Śro 19:53, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Jaki jest mail do Matuszewskiej bo nie mam tutaj a chce napisać kilka słów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ania
Gość
|
Wysłany: Śro 20:52, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
szczegółową rozpiskę będę miała możliwość sprawdzenia jutro, ale już na ekartotece widzę 1800 zł niedopłaty...wprowadziliśmy się w kwietniu, więc nie wiem jak to możliwe, na pewno będziemy składać reklamację
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ania
Gość
|
Wysłany: Śro 20:56, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
mail to malgorzata(at)admpoznan com pl oczywiście z kropkami - w innej formie nie mogłam umieścić wpisu
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 22:16, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
po co pisać do Matuszewskiej? To tylko pracownik i co może odpowiedzieć, należy pisać do wyższych instancji
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nowalokatorka
Gość
|
Wysłany: Czw 8:12, 23 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Matuszewska nie pomoze wogole..jak wyslalam swoja reklamacje to powiedziala ze ja to nie obchodzi i ze przekazala to do ksiegowej Karoliny, ta z kolei przekazala moja reklamacje do TECHEM.
Obawiam sie jednego, Techem powroci do nas z infromacja ze odczyt jest ok i ze takie bylo zuzycie. Ja podejrzewam ze blad popelniono na poziomie ADM i ze to oni zle to obliczyli.
zobaczymy, ja nie mam zamiaru tego placic nawet jesli sprawa znajdzie sie w sadzie. Swoja droga szkoda ze nie moge wrzucic linka do spraw ktore juz Techem mial za nieodpowiednie rozliczenia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|