Forum www.redutanowepodolany.fora.pl Strona Główna www.redutanowepodolany.fora.pl
Forum dla mieszkańców osiedla Reduta Nowe Podolany w Poznaniu
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zebranie marzec 2017
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.redutanowepodolany.fora.pl Strona Główna -> Sprawy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smok




Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 12A

PostWysłany: Pią 18:23, 17 Mar 2017    Temat postu: Zebranie marzec 2017

Nie dostałam jeszcze oficjalnej informacji od ADM, ale przeglądając wiadomości na e-kartotece natknęłam się na informację o zebraniu.

Ma się ono odbyć 28.03 o 18 w szkole.

Zachęcam wszystkich do przyjścia i przemyślenia, jakie mamy tematy do omówienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bart




Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 12

PostWysłany: Pon 20:04, 20 Mar 2017    Temat postu:

wysłałem maila do ADM aby na spotkaniu poruszyli następujące tematy:

"Witam,
przesyłam listę zagadnień, które chciałbym aby poruszyli Państwo na zbliżającym się spotkaniu. Sprawy zostały wytypowane przez kilku mieszkańców osiedla.

1. Wykonanie chodnika wzdłuż Jasielskiej do Strzeszyńskiej - pisałem do Państwa, mieli się Państwo dowiedzieć i mi odpisać, nie dostałem odpowiedzi. Wysyłałem do Państwa pismo, które załączam do maila

2. Wykonanie przejścia pomiędzy blokami IV i V, pisałem do Państwa ale bez odpowiedzi, czy deweloper byłby w stanie jest wybudować, jeżeli nie to jaki byłby koszt i czy jest to w ogóle możliwe.

3. Odszkodowanie za zalanie. Jakie kwoty, czy wspólnota poniosła jakieś koszty. Ze sprawozdania wynika, że chodzi o kwotę 61 000zł, jeżeli dobrze rozumiem.

4. Koszty prądu przy osuszaniu hali garażowej - jaki sposób zostało to zweryfikowane i sprawdzone.

5. Monitoring - zgodnie z pismem, czekamy na oferty.

6. Fundusz remontowy - chciałbym aby Państwo przedstawili informacyjnie, jaki jest koszt naprawy dachu po kilku latach i koszt np. malowania klatki. Chciałbym aby wspólnota była przygotowana na takie zdarzenia, żeby nie okazało się, że będzie trzeba brać kredyt na naprawę np. dachu.

7. Sprawozdanie finansowe:
- serwis mat wejściowych - prawie 2 000zł - co się pod tym kryje?
- pozostałe - 15 000zł - prośba o konkrety na co zostały wydane te pieniądze
- fundusz remontowy wynosi tylko niecałe 6 000zł

8. Gwarancja budynku.
Prośba o informację odnośnie gwarancji na budynek, czy jeszcze obowiązuje, czy planują Państwo jakieś sprawdzenie budynków przed upływem gwarancji."


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mieszkanka




Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 12C

PostWysłany: Wto 14:55, 21 Mar 2017    Temat postu:

Jeśli zebranie będzie tak samo jałowe, jak ostatnio, to strata czasu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smok




Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 12A

PostWysłany: Wto 18:34, 21 Mar 2017    Temat postu:

Nie zakładajmy, że zebranie będzie jałowe.

Mamy już sporo konkretnych tematów, wypada podziękować Bartowi za ich zebranie i przesłanie. Proponuję trzymać się właśnie konkretów i zapisać odpowiedź ADM na każde z pytań. Na koniec będzie gotowe "sprawozdanie" dot. tych problemów, z którego będzie wynikało, którymi sprawami ADM się zajął i w jaki sposób, którymi obiecuje się zająć. Dobrze byłoby ustalić konkretne terminy.

Będzie widać czarno na białym, jak ADM wywiązuje się z obowiązków i będzie to podstawa do oczekiwania dalszych działań z ich strony. Każdy, kto nie był na zebraniu, będzie mógł wyczytać, jak wyglądają bieżące sprawy. Może to być podstawa do weryfikacji działań ADMu za jakiś czas, np. przy kolejnym zebraniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalin




Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:02, 21 Mar 2017    Temat postu:

wspólnota BC już miała zebranie i myślę, że było konstruktywne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bart




Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 12

PostWysłany: Śro 1:19, 22 Mar 2017    Temat postu:

Wydaje mi się, że należy przed zebraniem napisać do ADM jakie jeszcze sprawy chcemy poruszyć aby ADM mógł się przygotować i dać nam odpowiedź na zebraniu. Dostałem info zwrotne od ADM:
"zgodnie z pismem z ZDM z dnia 3.01.2017r. chodnik wdzłuż ul. Jasielskiej do Strzeszyńskiej będzie wykonany przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie budynku nr 6. Szacunkowy czas realizacji to wiosna 2018r.
Przejście pomiedzy blokami nr 4 i 5 nie zostało uwzględnione w projekcie.
Pozostałe odpowiedzi na zadane przez Pana pytania zostana omówione na Zebraniu Wspólnoty."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawello18




Dołączył: 22 Sie 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 12C

PostWysłany: Śro 9:09, 22 Mar 2017    Temat postu:

Cytat:
Przejście pomiedzy blokami nr 4 i 5 nie zostało uwzględnione w projekcie.


- podobno projektant tego osiedla nie uwzględnił tego przejścia ze względu na to że to będzie pod oknami mieszkań które jest na szczycie budynku... ale już chodnik wzdłuż budynku pod oknami mieszkańców jest ok... dla mnie to jest dziwne Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bart




Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 12

PostWysłany: Czw 0:12, 23 Mar 2017    Temat postu:

pawello18 napisał:
Cytat:
Przejście pomiedzy blokami nr 4 i 5 nie zostało uwzględnione w projekcie.


- podobno projektant tego osiedla nie uwzględnił tego przejścia ze względu na to że to będzie pod oknami mieszkań które jest na szczycie budynku... ale już chodnik wzdłuż budynku pod oknami mieszkańców jest ok... dla mnie to jest dziwne Smile


Z tym przejściem będzie ciężko bo od początku nie było go w projekcie i pewnie sami mieszkańcy nie chcieliby aby ktoś im chodził pod oknami. Z drugiej strony mieliby szybkie przejście na przystanek.

P.S.:
A ogrodzony plac zabaw był na projekcie;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
phalaenopsis




Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 12

PostWysłany: Czw 9:36, 23 Mar 2017    Temat postu:

trzeba zareagować na to:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dajmion




Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:51, 23 Mar 2017    Temat postu:

Tak w sumie to jest to nasza reakcja Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dajmion dnia Czw 10:51, 23 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bart




Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 12

PostWysłany: Śro 21:27, 29 Mar 2017    Temat postu:

ok, to kilka słów o spotkaniu.
1. Wykonanie chodnika wzdłuż Jasielskiej do Strzeszyńskiej - pisałem do Państwa, mieli się Państwo dowiedzieć i mi odpisać, nie dostałem odpowiedzi. Wysyłałem do Państwa pismo, które załączam do maila

Tak jak pisałem: "chodnik wdzłuż ul. Jasielskiej do Strzeszyńskiej będzie wykonany przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie budynku nr 6. Szacunkowy czas realizacji to wiosna 2018r."

2. Wykonanie przejścia pomiędzy blokami IV i V, pisałem do Państwa ale bez odpowiedzi, czy deweloper byłby w stanie jest wybudować, jeżeli nie to jaki byłby koszt i czy jest to w ogóle możliwe.

Nie było tego w projekcie i pewnie przyszli mieszkańcy nie wyrażą zgody na chodnik pod oknami. Padła propozycja aby przejście było za blokiem nr 4 ale nie wiem na czym się skończyło. Chyba trzeba poczekać aż do bloku nr 4 wprowadzą się mieszkańcy i sami stwierdzą, czy przejście będzie ok a potem przyjdzie czas na próby realizacji.

3. Odszkodowanie za zalanie. Jakie kwoty, czy wspólnota poniosła jakieś koszty. Ze sprawozdania wynika, że chodzi o kwotę 61 000zł, jeżeli dobrze rozumiem.

Tak jak w sprawozdaniu, kwota 61000zł, zostało nam z tego kilak tysięcy.

4. Koszty prądu przy osuszaniu hali garażowej - jaki sposób zostało to zweryfikowane i sprawdzone.

Nie spytałem.

5. Monitoring - zgodnie z pismem, czekamy na oferty.

Wpłynęły dwie oferty, które mają zostać umieszczone na e-kartotece. Generalnie nie mamy kasy na to, musielibyśmy jednorazowo zapłacić 300-400zł od mieszkania + około 2200zł rocznie za utrzymanie. Jeszcze nie sprawdzałem szczegółów technicznych ofert. Wspólnota BC podobno rozważa poważnie instalację monitoringu, może ktoś mógłby się wypowiedzieć.

6. Fundusz remontowy - chciałbym aby Państwo przedstawili informacyjnie, jaki jest koszt naprawy dachu po kilku latach i koszt np. malowania klatki. Chciałbym aby wspólnota była przygotowana na takie zdarzenia, żeby nie okazało się, że będzie trzeba brać kredyt na naprawę np. dachu.

Koszty orientacyjne podane na spotkaniu:
- malowania klatki - 30 000zł/klatka
- konserwacji dachu - 50-60 tys zł (za 15-20lat)
- remont elewacji - nie pamiętam ceny, też po jakiś 20 latach

Nasz fundusz remontowy to około 8000zł/rok przy stawce 10gr/m2. Jak przyjdzie do remontów, a mamy 4 klatki i dwa dachy, to się nie pozbieramy. Do głosowania jest stawka 30gr/m2. dałoby to kwotę 24 000zł/rok. Przy mieszkaniu 50m2 płacimy obecnie 5zł/miesiąc, wzrosłoby do 15zł/miesiąc. Myślę, że ok, jestem za. Jedyne na co proponuję zwrócić uwagę w głosowaniu, to nie dawać ADMowi prawa do dysponowania 5 000zł z funduszu remontowego bez pytania. Jak będzie kasa na koncie to będzie pokusa wydania, a pozycje zawsze się znajdą. Uważam, że musimy to kontrolować bo podwyższymy fundusz remontowy a wydamy na jakieś niepotrzebne rzeczy.

W przypadku braku kasy scenariusz jest taki, że wspólnota bierze kredyt a fundusz wynosi np. 2zł/m2, czyli dla 50m2 mieszkania 100zł/miesięcznie. Wolę płacić 30gr/miesiąc i być mieć kasę na koncie, która pozwoli na modernizacje.

7. Sprawozdanie finansowe:
- serwis mat wejściowych - prawie 2 000zł - co się pod tym kryje?
- pozostałe - 15 000zł - prośba o konkrety na co zostały wydane te pieniądze
- fundusz remontowy wynosi tylko niecałe 6 000zł


Okazało się, że mam znajomego, który handluje matami, podobno takie są ceny, nie wiedziałem.
Pozostałem 15 000zł, to właśnie trzeba kontrolować:
- naprawa oswietlenia, generalnie elektryka - ok. 4000zł
- ślusarz - ok. 2200zł
- domofon 12A - 702zł
- znaki - 891zł
- konserwacja przepompowni - 2000zł
- hydrofor - 670zł

zamierzam napisać do ADM o szczegółową rozpiskę tych 15 000zł, wrzucę potem na forum. Trzeba kontrolować ADM bo nie mamy obecnie żadnej kontroli. Tyczy się to powyższego punktu, czyli zwiększenia funduszu remontowego. Zwiększymy i własnie pojawią się takie wydatki. Będzie kasa to będzie brane z funduszu. Na opłatach eksploatacyjnych mamy 10 000zł na minusie.

8. Gwarancja budynku.
Prośba o informację odnośnie gwarancji na budynek, czy jeszcze obowiązuje, czy planują Państwo jakieś sprawdzenie budynków przed upływem gwarancji."


Nie ma jasnych zapisów, kiedy upływa, części wspólne odebrane w kwietniu 2014. Nie znam się na tym, musiałby wypowiedzieć się ktoś, kto się na tym zna.


Z ciekawostek:
1. Po zalaniu i odebraniu ubezpieczenia nasza składka wzrosła o około 2200zł rocznie na ubezpieczenie.
2. Podniesiony jest koszt utrzymania czystości, mamy wyższą cenę i zostało to uwzględnione w planie finansowo gospodarczym na 2017 rok - podwyżka chyba o 3gr/m2.
3. Po 5 latach trzeba wymienić wodomierze - koszt 150zł/lokal. To powinno pójść z funduszu remontowego. 150zł/lokal x ilość lokali (czyli chyba 67+72) = 150zł x 139 = 20 850zł...

Dużo czasu była mowa o kwestiach zalewania osiedla. Poruszany został temat przepompowni, studni koło klatki nr 12 oraz kwestii osiadania chodnika. To tak w skrócie.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Bart dnia Śro 21:31, 29 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smok




Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 12A

PostWysłany: Pią 11:28, 31 Mar 2017    Temat postu:

Ad 3: Mam pewną wątpliwość. Czy zalanie nie jest tak naprawdę winą kilku defektów oraz złego wykonania zjazdu do hali garażowej? Czy wiemy, czy zostały podane konkretne przyczyny zalania? Widziałam, że woda ciekła w kilku miejscach po ścianach hali oraz oczywiście wlewała się od wjazdu. Później została usypana mała górka przed wjazdem do hali garażowej.

Podsumowując, zastanawiam się:
- jakie są przyczyny zalania,
- czy deweloper wprowadził odpowiednie poprawki zapobiegające zalaniu w przyszłości,
- czy sami jako Wspólnota dokonaliśmy poprawek z naszych funduszy,
- jeśli winę ponosi deweloper, to czy wówczas pieniądze nie powinny iść z jego ubezpieczenia, a nie naszego?

Ad 6: Zdecydowanie zgadzam się z tą opinią:
Cytat:
Jedyne na co proponuję zwrócić uwagę w głosowaniu, to nie dawać ADMowi prawa do dysponowania 5 000zł z funduszu remontowego bez pytania. Jak będzie kasa na koncie to będzie pokusa wydania, a pozycje zawsze się znajdą. Uważam, że musimy to kontrolować bo podwyższymy fundusz remontowy a wydamy na jakieś niepotrzebne rzeczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bart




Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 12

PostWysłany: Sob 18:44, 15 Kwi 2017    Temat postu:

czy mieszkańcy, którzy nie byli na spotkaniu dostali karty do głosowania nad uchwałami? Zarząd nie ma chyba absolutorium.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drone




Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 12B

PostWysłany: Sob 23:55, 22 Kwi 2017    Temat postu:

Odnośnie wprowadzenia poprawek zapobiegających zalaniu, widziałem, że został podniesiony i wyrównany próg wjazdu do Waszej hali garażowej 12/12A

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bart




Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 12

PostWysłany: Sob 15:00, 06 Maj 2017    Temat postu:

no i mam koszty:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.redutanowepodolany.fora.pl Strona Główna -> Sprawy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin